Thursday, January 8, 2009

TuliSaNkU CakaR AyaM???

pic:seni tulisan khat (iqra')
Eyh... tulisan haku mcm cakar ayam ke? aisshh... terpulg la korang nak ckap hape.. hehe.. just 4 sharing.. rahsia tulisan korang.. INGAT! ini sume hanyelah berdasrkan kajian.. so, jngan terlalu percaye smpi lari aqidah eyh... amik yg baik, ubah yg buruk...
( tulisan haku: tekan kuat, tajam2, condong kiri (setia ke?ahaha, n rapat2)

Pertama : Tekanan

i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di
bahagian belakang kertas. · Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif

ii. Tekanan yang ringan
Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas. · Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit

Kedua : Bentuk Tulisan

i. Tulisan yang bulat-bulat
Semua huruf ditulis dengan bulat · Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper
Tulisan yang angular dan sharp
· Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical)

Ketiga : Kecondongan


i. Condong ke kanan
· Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah

ii. Condong ke kiri
· Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka campur orang

iii. Tegak
· Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan tengah

iv. Campur-campur
· Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)

Keempat : Kerapatan

i. Jarang-jarang
· Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.

ii. Rapat-rapat
· Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut.

huhu..amacam? same ke? meh komen klu beran... =p

4 comments:

Sengal Ubi said...

hahaha~

aku dah usha dah. betul la jugak analisa dia.

twin warriors88 said...

haha..tau xpe... entah cmne la tulisan ko erk? mcm tulisan pembuat kerepek ubi kot..ehehe

ikinluvbear said...

tulisan aku melambangkan aku org baek...
cewahhh...

twin warriors88 said...

haha..yelatu...baek sangat!

Related Posts with Thumbnails